Gdje je Half-Life 3?

Sada kad je Half-Life: Alyx u prodaji i kupi izvrsne ocjene od kritičara i igrača, Valve je malo odlučio popričati o nastavku u serijalu kojeg igrači čekaju 13 godina. Prije nego što je Alyx došao u ruke onih igrača koji VR uređaje i računala koja mogu podnijeti tu tehnologiju, članovi tima su rekli da ovo nije kraj za serijal, dok su sada počele kružiti informacije da će budućnost igara ovisiti o uspjehu Half-Life: Alyx.

Oni koji su zaigrali igru slažu se da se radi o igri koja je podigla ljestvicu za sve VR igre, što je Valveu i bio cilj, i dodaju da ima sve ono što je tim rekao da bi neka Half-Life igra trebala imati – priču, atmostferu, zagonetke i pucnjavu. Ipak, većina igrača ovu igru neće moći zaigrati, osim ako modderi ne smisle neko čudo, zato što je VR još uvijek daleko od mainstream upotrebe, pa se oni pitaju kada će više taj Half-Life 3.

[embedded content]

Već više od desetljeća se igraća zajednica šali s tim pitanjem, a jedna osoba je prije malo manje od osam godina pokrenula Twitter profil s korisničkim imenom „Is HL3 Out Yet?“. Svako malo je na razne načine osoba zacvrkutala „ne“, ali se to prije dva dana promijenilo.

Alyx nije Half-Life 3, ali Valve je kroz dva intervjua za portal IGN objasnio zašto nikad nismo dočekali tu nesuđenu treću epizodu. Ukratko, ovaj izdavač želi da sve što naprave bude revolucionarno i značajno, a Half-Life 2 i novi Source Engine koji su izašli 2004. godine bili su upravo to.

Zato što im je trebalo šest godina da naprave igru i engine, nisu htjeli da igrači opet toliko dugo čekaju novi nastavak i unutar tima je pala odluka da mogu napraviti manje, epizodične dodatke i vidjeti kako će ta ideja proći kod fanova serijala. Prva i druga epizoda, koje su izašle 2006. i 2007. godine bile su odlično prihvaćene i krenuo je rad na trećoj epizodi.

Kao što se često događa, ambicije za nastavke budu sve veće, a ni ekipu u Valveu to nije zaobišlo. „Malo po malo dolazili smo do razmišljanja ‘Idemo ubaciti još ovo, i još ovo, i još ovo, i još ovo u igru’ jer smo htjeli napraviti najbolje što možemo, i tada smo shvatili da se epizode pretvaraju u punokrvne nastavke“, rekao je level dizajner Dario Casali.

Bivši pisac i veteran Valvea, Marc Laidlaw, je prije dvije godine objavio nepoznate detalje o epizodi kojoj nije bilo suđeno, a ekipa na internetu je to povezala s concept artom
Bivši pisac i veteran Valvea, Marc Laidlaw, je prije dvije godine objavio nepoznate detalje o epizodi kojoj nije bilo suđeno, a ekipa na internetu je to povezala s concept artom

Suosnivač Valvea,Gabe Newell, je u zasebnom intervjuu također imao nešto za reći na tu temu. „Igre u serijalu Half-Life trebale bi rješavati zanimljive probleme“, rekao je i uz to dodao da Half-Life igre nikad ne bi izdavali samo da osiguraju kvartalne profite za kompaniju.

Gdje je nakon toga zapelo? Budući da im je bilo teško istovremeno razvijati kompletno novi engine i blockbuster igru koja će ga koristiti, odlučili su da će se usmjeriti samo na jednu stvar. Prednost je dobio Source Engine 2, samo što su na njemu radili do 2015. godine i prva igra koja ga je koristila bila je Dota 2. Nakon toga su resurse usmjerili u VR. Osim što su izdali svoj Valve Index u srpnju prošle godine, bilo je rečeno da rade na tri zasebne VR igre. I to se promijenilo – jedini projekt koji je opstao je Alyx, dok su ostala dva ostala nenajavljena i zaboravljena.

„I, što sad“, pitaju se igrači. Valve nema nikakve informacije o budućim igrama u serijalu, iako ih žele raditi. Prema reakcijama igraće zajednice jasno je da su opet napravili nešto posebno sa Half-Life: Alyx, ali ako VR ne dođe do većeg broja igrača, nema smisla raditi ekskluzive za te uređaje. Zbog toga nemaju trenutno planove za izradu nove VR igre, a unatoč tome što je „Valve Time“ za razvoj šala, sigurni smo da nas čeka još koja godina čekanja dok ne odluče hoće li konačno Half-Life 3 doći do igrača ili ne.